Azbest z dachów! Będziecie zdrowsi
W gminach powiatu radziejowskiego realizowany jest program usuwania wyrobów zawierających azbest.
To przedsięwzięcie zaplanowane jest na kilka lat.
Każdego roku usuwa się z posesji kolejne tony niebezpiecznych materiałów. Taką potrzebę mieszkańcy mogą zgłaszać w urzędach swoich gmin.
Zdjąć dach, wymienić ścianę, czy inny element budowlany, zawierający azbest, jest stosunkowo łatwo. Dla właściciela posesji, który się na to zdecyduje, może też być mniej kosztowny. Warto się na to zdecydować, bo gminy finansują koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczania odpadów zawierających azbest. Niestety, nowy dach można założyć już tylko za własne pieniądze.
Taki program realizowany jest m.in. w Radziejowie, gdzie zrobili inwentaryzację i wiedzą, ile azbestu trzeba zdjąć z dachów. W Osięcinach dofinansowaniem objęte będą wyłącznie obiekty ujęte w „Inwentaryzacji azbestu i wyrobów zawierających azbest dla gminy Osięciny”. Szczegółowe informacje, a także druk wniosku można uzyskać w Urzędzie Gminy Osięciny, ul. I Armii Wojska Polskiego 14, I piętro, pokój 18.
Druk wniosku dostępny także na stronie www.osieciny.pl Dodatkowe informacje udzielane są pod numerem telefonu 54 265 00 30, wew. 30.