Biedronka rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego

Czytaj dalej
Fot. Fot. Arkadiusz Lawrywianiec/Polskapresse
KOW

Biedronka rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego

KOW

Po wcześniejszych deklaracjach o zaprzestaniu sprzedaży i stosowania jajek “trójek” znanych sieci handlowych, takich jak Lidl, Kaufland, Aldi czy Netto, nadeszła pora na Biedronkę. Jak informuje stowarzyszenie Otwarte Klatki, grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, wystosowała oficjalną politykę rezygnacji ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego do roku 2025.

Decyzja ta jest następstwem rozmów prowadzonych ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, które prowadzi kampanię “Jak one to znoszą?” poświęconą hodowli kur niosek w systemie klatkowym.

Chów klatkowy kur niosek należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego. Organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą “3”.
W wyniku rozmów prowadzonych przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka “trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku.

- Ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce. Liczymy na to, że kolejne sieci również zrezygnują ze sprzedaży i stosowania jajek pochodzących z chowu klatkowego - ocenia Klara Siemianowska z Otwartych Klatek, jedna z koordynatorek kampanii 'Jak one to znoszą'.

KOW

Komentarze

9
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

sprawdz

Sprawdź ... igraszki org. zaprasza!

Ciasteczka

Rosnąca w cenie to przeszło 30gr na jajku. Kto nam konsumentom zrekompensuje ta roznice?

bieg po zdrowie

Dopiero gdy do tej jednej ustawi się kolejka takiej długości, że inni klienci nie mogą swobodnie przemieszczać się po sklepie załoga biedronki uruchamia kolejną kasę dla najsprawniejszych i operatywniejszych?

bieg po zdrowie

Dobre tradycje sportowe trzeba kultywować, zwłaszcza wśród otłuszczonych starców.

Ginter

Ho, ho, ho... Potrafią zaimponować...

informator

To Tesco jest tylko dla swoich.Na przeceny na omówiona porę przyjeżdżają całymi rodzinami w wypasionych brykach.Biorą wszystko.Ciekawe jak ten interes
funkcjonuje.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.