Blisko 19 ton azbestu zniknie w tym roku z Nowej Soli
Ponad 100 ton azbestu usunięto z naszego miasta w roku ubiegłym. W tym, dzięki dofinansowaniu, wywiezionych zostanie kolejnych 19 ton.
Przypomnijmy: azbest zaliczany jest do najgroźniejszych zanieczyszczeń na naszej planacie. Jego włókna, w przypadku dostania się do naszych płuc, mogą przyczynić się do wielu bardzo groźnych chorób (substancja jest m.in. rakotwórcza). Ten rok jest drugim, od kiedy właściciele nowosolskich posesji mogą prosić magistrat o pomoc, w związku z usunięciem azbestu ze swoich dachów. - Otrzymaliśmy dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na dofinansowanie wniosków złożonych przez nowosolan - przyznaje Ewa Batko, rzecznik urzędu miasta.
Dzięki temu ponownie uda się sfinansować zarówno demontaż, odbiór jak i zabezpieczenie wspomnianego niebezpiecznego pokrycia z różnych budynków.
Jak się dowiedzieliśmy, w tym roku wpłynęło do magistratu 19 wniosków z prośbą o pomoc. - Warto jednak pamiętać, że środki na zakup i montaż nowych pokryć dachowych zabezpieczyć musi sobie właściciel nieruchomości - podkreśla rzecznik urzędu.
Usunięty azbest zostanie odpowiednio zabezpieczony, a następnie przetransportowany na przystosowane do przyjmowania tego rodzaju odpadów składowisko. - Po dotarciu na składowisko odpady zostaną zutylizowane. W tym roku usuniemy z terenu miasta około 19 ton azbestu - zaznacza E. Batko. Warto tu też przy okazji przypomnieć, że zgodnie z ministerialnym zarządzeniem, wydanym blisko 10 lat temu, wszystkie obiekty, na których znajduje się azbest, muszą być z niego oczyszczone najpóźniej do roku 2032.
Dodatkowe informacje można uzyskać również w urzędzie pod numerem telefonu: 68 459 03 39.