Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Aleksandra Suława

Do czego, oprócz czytania, może namówić nas pisarz?

Do czego, oprócz czytania, może namówić nas pisarz? Fot. Fot. Archiwum Polska Press
Aleksandra Suława

Po aktorach i muzykach rynek reklamowy dostrzegł i pisarzy. Jednych to oburza, innych cieszy, bo to zjawisko traktują jako dowód na atrakcyjność i popularność literatury

Nie tylko plakatami, oprowadzaniami kuratorskimi, konkursami i warsztatami dla dzieci Muzeum Narodowe w Krakowie promuje wystawę „Kraków 1900”. Wczoraj w internecie pojawił się krótki filmik reklamowy, w którym widzimy kobietę odwiedzającą Kamienicę Szołayskich i opowiadającą o idei ekspozycji. I nie byłoby w tym spokojnym wideo nic ekscytującego, gdyby nie fakt, że wspomnianą zwiedzającą jest Zośka Papużanka - autorka powieści i opowiadań, nominowana do Paszportu Polityki oraz Nagrody Literackiej Nike.

- Koncepcja klipu reklamowego zakładała zderzenie silnej i wyrazistej osobowości Autorki - idącej pod prąd, tak na kartach literatury, jak i w wyrażaniu siebie na co dzień - z klimatem Młodej Polski w Krakowie, który tworzyli niepokorni geniusze; malarze, literaci, rzeźbiarze. Wyspiański, Boznańska, Malczewski - to artyści bliscy duchem także Zośce Papużance - mówi Łukasz Gaweł, zastępca dyrektora MNK. - Stworzyliśmy więc film rozgrywający się w przestrzeni ekspozycji, w którym pisarka jest intrygującą przewodniczką.

Czytaj więcej:

  • Kampania reklamowa z pisarzem, to murowany rozgłos?
Pozostało jeszcze 62% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 12,30 zł co 5 dni.

    już od
    12,30
    /5 dni
Aleksandra Suława

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gazetakrakowska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.