Drogowe podsumowanie roku według ZDiTM
W 2016 roku wyremontowano w ramach bieżącego utrzymania prawie 240 tysięcy metrów kwadratowych dróg i chodników. Jest to powierzchnia zbliżona do 33 pełnowymiarowych boisk piłkarskich. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przeznaczył tylko na ten cel blisko 20 milionów złotych. Nawierzchnia zmieniła się na 30 różnych ulicach.
Chopina, Gdańska, Bolesława Śmiałego, Pułaskiego, Floriana Krygiera, Zegadłowicza, Mazurska, Kopernika, Matejki, Małopolska, Piotra i Pawła, pl. Hołdu Pruskiego, Mazowieckiego, Goleniowska, Piotra Skargi – to tylko kilka ulic, które otrzymały nową nawierzchnię w ramach bieżącego utrzymania dróg.
W ramach zadań na rok 2016 ogromne zmiany pojawiły się także w innych miejscach.
Przebudowana została ulica Wiosenna. Wykonano dwie jednie, chodniki, ścieżki rowerowe oraz oświetlenie uliczne. Prace nie ominęły także skrzyżowań i zjazdów na tym odcinku drogi. Po otwarciu ulicy poprawiło się skomunikowanie prawobrzeżnych dzielnic, a przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Łatwiejszy jest dostęp mieszkańców Dąbia do obiektów handlowych i usługowych znajdujących się w tej części miasta, a także mieszkańców osiedli sąsiadujących z ul. Struga, do dworca PKP i trenów rekreacyjno – sportowych, okolic lotniska i jeziora Dąbie.
W ramach inwestycji ZDiTM wyjątkowe miejsce na podzamczu odzyskało swój urok. Na ulicy Kuśnierskiej wykonana została jezdnia z kostki kamiennej, pojawiły się także wyjątkowe schody, odtworzona została historyczna geometra i stylistyka tego miejsca. Przestrzeń jest bardziej przyjazna dla turystów i mieszkańców dzięki kilku zmianom. W dolnej części ulicy zaprojektowane zostały schody z kamiennych bloków. Na stopniach przy zejściu w kierunku ulicy Panieńskiej pojawiły się siedziska z desek ze sztucznego drewna. Przyjemniej zrobi się także dzięki 15 donicom z nasadzeniami i nowemu, stylizowanemu oświetleniu.
Na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Żołnierskiej pojawiło się rondo o średnicy 22m z jezdnią dwupasmową o szerokości 10m. Natomiast u zbiegu ulic Mickiewicza i Czorsztyńskiej powstała sygnalizacja świetlna. Poprawił się także komfort i bezpieczeństwo pasażerów i pieszych. Przebudowane zostały chodniki oraz perony przystankowe (w tym przystanki autobusowo- tramwajowe), pojawiła się mała architektura i oświetlenie. Po zmianach jest to duży, ale jednocześnie przejrzysty i dobrze opracowany węzeł komunikacyjny. Projekt objął także przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż ulic Żołnierskiej i Mickiewicza, na odcinku od ul. Samosierry do przejścia dla pieszych przed skrzyżowaniem z ul.Brzozowskiego.
Reprezentacyjne ulice w okolicy Wałów Chrobrego odzyskały swój blask, wygodniej jest dla pieszych i kierowców. Prace obywały się etapowo w ramach rewitalizacji terenu Starego Miasta. Zadanie podzielone zostało na 3 elementy, a łączna długość remontowanych ulic to około 1000m. W ramach przebudowy drogi pojawiła się nowa jezdnia z kostki kamiennej rzędowej i betonu asfaltowego, wyregulowane zostały studzienki i wpusty deszczowe.
- Przebudowa ul. Kuśnierskiej w Szczecinie. "Nowobogactwo" czy "schody Hiszpańskie"?<br /> <br /> " data-autor="ZDiTM">