Tadeusz Płatek

Felieton Tadeusz Płatka: Pompa, nafta, CePeeN

Felieton Tadeusz Płatka: Pompa, nafta, CePeeN Fot. Archiwum
Tadeusz Płatek

Byłem w Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce, jednym z najfajniejszych w życiu. Mieści się w lesie, po którym się spaceruje wśród iglastych drzew i to jest zaleta w porównaniu przestrzenią ekspozycyjną bez okien.

Nie wiem, skąd się to wzięło, ale od dawna panuje obsesja, żeby pokazywać sztukę w depresyjnych, białych albo czarnych pudełkach, oświetlonych naturalnie co najwyżej z góry, a tak, to z halogenków. Krakowski Bunkier Sztuki taki zawsze był i niezależnie od tego jak go przebudują - będzie. Z MOCAK-a, gdzie chodzę regularnie, po kilkunastu minutach mam ochotę uciec w poszukiwaniu otwartej przestrzeni, a najpiękniej położone w Krakowie muzeum Kantora ma widok wyłącznie na Kantora, ale już nie na Wisłę, Kraków cały, z lotu ptaka. To symbole sztuki, zamkniętej na świat, hermetycznej i nie czepiam się tu np. Muzeum Narodowego, gdzie obrazy za miliony muszą być szczególnie chronione przed światłem i wilgocią.

Pozostało jeszcze 66% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa promocyjna

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 12,00 zł miesięcznie.

Tadeusz Płatek

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gazetakrakowska.pl

cena obniżona -50%

Dostęp do gazety online na 30 dni za połowę ceny

12,00 24,00

Czytaj aktualną gazetę w formacie PDF bez wychodzenia z domu. Pobierz ją i podziel się z bliskimi. Bądźcie na bieżąco z informacjami!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.