Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Gdzie żyje się najlepiej? Kraków z wysoką jakością życia

Czytaj dalej
Fot. Aneta Żurek
Łukasz Winczura

Gdzie żyje się najlepiej? Kraków z wysoką jakością życia

Łukasz Winczura

Najlepiej żyje się w Sopocie, a jak ognia należy unikać mieszkania na Śląsku, szczególnie w Siemianowicach. Tak wynika z rankingu jakości życia przeprowadzonego przez naukowców z Akademii Górniczo-Hutniczej oraz tygodnik „Polityka”.

W zestawieniu ujęto 66 miast na prawach powiatu. Z Małopolski pod lupą badaczy znalazły się trzy ośrodki: Kraków, Tarnów i Nowy Sącz.

- Opieraliśmy się przede wszystkim na danych Głównego Urzędu Statystycznego. To badanie odzwierciedla panujące trendy. Wiarygodność naszego rankingu jest bardzo wysoka - twierdzi dr hab. Jacek Gądecki, kierownik Katedry Socjologii Ogólnej i Antropologii Społecznej Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Czytaj więcej:

  • Edukacja, samorząd, rekreacja - wysoko ocenione w Krakowie
  • Mieszkańcy nie do końca zgodni z opinią naukowców
Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 12,30 zł co 5 dni.

    już od
    12,30
    /5 dni
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Łukasz Winczura

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Zbigniew R

Nie jest to prawdziwe. Po pierwsze, miasto Kraków jest ogólnie przerośnięte - zarówno pod względem liczby ludności, jak i powierzchni (stanowczo wschodnie peryferia powinny być poza miastem i Kraków powinno się na wschodzie "skrócić" o przynajmniej 3-4 km., a może najlepiej by się stało, gdyby Nowa Huta wreszcie została odrębnym miastem). Te przeklęte biurowce, które generują napływ ludności (w rezultacie przeludnienie) i wzrost liczby samochodów. Także debilne sygnalizacje świetlne, stawiane nieraz dla byle zebry (zamiast budowy przejść podziemnych) i działające tak, ze każdy autobus komunikacji miejskiej stale trafia na CZERWONE ŚWIATŁO. Dlaczego autobusom nie dają zielonej fali a dają ją tramwajom, chociaż to autobus dla oszczędności paliwa powinien mieć pierwszeństwo przejazdu (wyeliminowane zatrzymania niezwiązane z wymianą pasażerów) oraz jechać możliwie szybko (by automatyczna skrzynia włączyła najwyższy bieg), podczas gdy tramwaj najmniej prąd zużywa gdy jedzie 10 km/h i staje co krok (czyli to tramwaj powinien zapraszać pieszych na drugą stronę a autobus na widok pieszego na pasach huknąć puzonem "baczność"). Za dużo tramwajów (niekończące się sznury tramwajowe, z których co drugi skład jest prawie pusty, blokują przejazd autobusom komunikacji miejskiej - te ostatnie często stoją w korkach tramwajowych, gdyż wprowadzono pasy tramwajowo-autobusowe, skutkujące tym, że autobus staje się "niewolnikiem tramwaju"), natomiast za mało autobusów. Lepiej, by tramwaj kursował co pół godziny a autobus co 7,5 minuty. Wolałbym Kraków bez tylu tramwajów, z autostradami miejskimi dla autobusów (autobus jadąc 'setką" najmniej zużywa paliwa i najmniej emituje spalin), bez biurowców (albo zostawić symbolicznie tyle biurowców, ile można policzyć na palcach jednej ręki), z fabrykami (przemysł powinien wrócić) i mający nie więcej niż 600 tys. ludności (optymalna wielkość Krakowa to byłoby pół miliona). Przeludnienie to epidemie, smog, margines społeczny itd. Niestety, Kraków też jest zagłębiem alkoholowym.

plus.gazetakrakowska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.