
Paweł Buczyński z Fundacji Gdańskiej, o tym dlaczego montaż iluminacji w Parku Oliwskim był dobrym pomysłem.
Projekt iluminacji parku oliwskiego to wielki sukces frekwencyjny i wizerunkowy dla Gdańska i Oliwy. Liczba osób oraz pozytywne opinie zwiedzających to najważniejszy wskaźnik i argument za realizacją takich przedsięwzięć w przyszłości. Oczywiście nie udało się ustrzec przed pewnymi negatywnymi skutkami, ale jesteśmy silniejsi o doświadczenia, które pozwolą wyeliminować słabe strony projektu.
Zrealizowane przez nas działanie wpisało się idealnie w magię świąt. Iluminacja przyczyniła się do spędzenia czasu w rodzinnej atmosferze w jednym z najładniejszych parków w mieście. Cieszymy się, że gdańszczanie, gdańszczanki, Pomorzanie zechcieli odwiedzić park - co z pewnością w przyszłości wpłynie na frekwencję w okresie, kiedy prezentuje on swoje naturalne walory. To atrakcja dostępna dla każdego i bardzo uniwersalna ze względu na odbiorcę - powoduje radość u dzieci i dorosłych. Miasta na całym świecie standardowo prowadzą takie działania, w tym roku Gdańsk dołączył do tego grona, z czego powinniśmy być wszyscy dumni.
Jesteśmy dalecy od zakazywania i limitowania możliwości korzystania z przestrzeni publicznej. Park oliwski jest dobrem wszystkich mieszkańców, a 240 godzin takiej atrakcji w ciągu całego roku nie zaburza funkcji tego miejsca jako zabytku.
Not. Ewa Andruszkiewicz