Maciej Dobrowolski

Jak usprawnić ruch uliczny w mieście? Platforma proponuje skręcać w prawo!

Od lewej: Sebastian Szymkowiak, Sławomir Kotylak i Grzegorz Gryncewicz oficjalnie zaprezentowali nowy pomysł Platformy Obywatelskiej. Prawoskręty mają Fot. Maciej Dobrowolski Od lewej: Sebastian Szymkowiak, Sławomir Kotylak i Grzegorz Gryncewicz oficjalnie zaprezentowali nowy pomysł Platformy Obywatelskiej. Prawoskręty mają usprawnić ruch drogowy
Maciej Dobrowolski

Nie da się ukryć, że w mieście przybywa aut. Ruch uliczny jest duży a w sytuacji wielu aktualnych remontów sieć komunikacyjna jest zakorkowana. Prawoskręty - to pomysł PO, aby w prosty sposób usprawnić miejskie skrzyżowania i ronda.

- Mieszkańcy już od pewnego czasu narzekają na ruchu drogowy w Zielonej Górze. Nasza propozycja polega na budowie prawoskrętów przy 13 kluczowych skrzyżowaniach i rondach w mieście - tłumaczy Sławomir Kotylak z PO. - Dokładnie analizowaliśmy system komunikacji. Koncepcja obejmuje tzw. ring centralnych ulic, przy których natężenie ruchu jest największe.

Pozostało jeszcze 87% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Maciej Dobrowolski

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

zielonogórzanka

Pomysł godny uwagi. Na pewno potrzebny jest prawoskręt z Podgórnej w Lwowską.
Ale są już w mieście prawoskręty na których ruch się blokuje lub zakłócona jest płynność , przykład; rondo PCK skręt z Dąbrówki w Wojska Polskiego niepotrzebna zielona strzałka. Wystarczy sterowanie ruchem na przejściu dla pieszych trzema kolorami świateł. Tak powinno być na pozostałych prawoskrętach tego ronda.
Inny problem to brak synchronizacji "zielonej strzałki" z wyświetlanym sygnałem zielonym na przejściu po skręcie w prawo.
Te działania są w sferze pozainwestycyjnej, tylko poprawy organizacji ruchu.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.