Katowice: 8 firm chce projektować tramwaj na południe [MAPA]
Osiem firm chce projektować nową linię tramwajową w Katowicach, tzw. tramwaj na południe. Oferty zgłoszone w przetargu opiewają na kwoty od 1,8 do 3,8 mln zł.
Zadaniem wybranego w przetargu wykonawcy będzie przygotowanie projektów budowlanych, wykonawczych oraz oszacowanie kosztów budowy nowej linii tramwajowej. Prace projektowe zostaną podzielone na dwa etapy, w pierwszym zaprojektowana ma zostać linia tramwajowa o długości 5,2 km, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ścieżka rowerowa oraz węzeł przesiadkowych w Kostuchnie. Natomiast w drugim etapie nowa droga, która ma biec wzdłuż linii, której budowa planowana jest jednak nie wcześniej niż w 2030 roku. Projektanci na przygotowanie dokumentacji będą mieli 22 miesiące.
Do katowickiego magistratu wpłynęły oferty od ośmiu firm. To firmy PROGREG Sp. z o.o. (cena: 3 800 700 zł brutto), Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. (cena: 3 071 310 zł brutto), Mosty Katowice Sp. z o.o. (cena: 2 280 420 zł brutto), WYG International Sp. z o.o. (cena: 3 357 900 zł brutto), Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. (cena: 3 136 278,60 zł brutto), Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. (cena: 2 966 514 zł brutto), Konsorcjum firm: Sweco Consulting Sp. z o.o. i Sweco Belgium N.V. (cena: 1 843 155 zł brutto) oraz Konsorcjum Firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych GROTEX i Biuro Projektów „A-Propol” s.c. Biegański Adam, Biegańska Dorota (cena: 3 296 400 zł brutto). Oferty będą analizowane w ciągu najbliższych tygodni.
Przy wyborze wykonawcy w 60 proc. będzie decydować cena, a w 40 proc. jego doświadczenie.
- Co istotne, nie będzie to doświadczenie firmy, ale tylko i wyłącznie zespołu projektantów zaangażowanych w przedsięwzięcie – zastrzegają urzędnicy z Katowic. Jak dodają wykonawca będzie musiał koordynować swoje prace z blisko dwudziestoma podmiotami oraz będzie zobowiązany m.in. do organizacji co najmniej 10 spotkań z mieszkańcami, a także do prowadzenia działań informacyjnych.
- W kwietniu Urząd Miasta Katowice ogłosił zbiór zasad, którymi będą kierowali się projektanci w swojej pracy. Oprócz kwestii konsultacji społecznych, wśród warunków wymagalnych wyszczególniono m.in., że nowa sieć tramwajowa powinna przebiegać wzdłuż istniejącej już infrastruktury ciepłowniczej i kolejowej, nie tworząc tym samym nowej bariery pomiędzy mieszkańcami a lasem. Zaakcentowana jest również kwestia ochrony terenów zielonych– w każdym przypadku, gdy realizacja prac będzie wymagała zmian w drzewostanie, w miejscu jednego dotychczasowego będą musiały być zasadzone co najmniej dwa nowe drzewa – przypominają urzędnicy z Biura Prasowego UM Katowice.
Nowa linia tramwajowa w Katowicach będzie biegła z pętli tramwajowej w Brynowie do nowo planowanej pętli przy osiedlu Bażantowo w Kostuchnie. Będzie długa na 5,2 km, wzdłuż niej powstanie osiem przystanków, między którymi odległość nie będzie większa niż 800 metrów. Czas przejazdu z Kostuchny do Brynowa ma wynieść od 12 do 14 minut, a z Kostuchny do rynku od 22 do 24 minut. Inwestycja będzie realizowana przez katowicki samorząd i spółkę Tramwaje Śląskiego i ma zostać zakończona do 2020 roku. Szacowany koszt budowy to 110 mln zł.
*Sprawdź, czy możesz zostać policjantem TEST PSYCHOLOGICZNY
*Darmowe przeglądy samochodów na stacjach diagnostycznych LISTA STACJI
*Rondo Lecha i Marii Kaczyńskich zamiast Ronda Ziętka? ZAGŁOSUJ W SONDZIE
*Inauguracja 500-lecia Reformacji na uroczystościach w Cieszynie ZDJĘCIA GOŚCI
*Terminator z Sosnowca trafiony 17 kulami rzucił się na policjantów
Śląskie cmentarze to miejsca lekcji historii. Nie zapominajmy o zmarłych