Police. Koleją aż do zakładów?
Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police jest zainteresowana przedłużeniem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej aż do ulicy Kuźnickiej.
To gigantyczna inwestycja w regionie, warta 741 mln złotych.
Ma ruszyć do 2022 roku. W ramach prac nad SKM zostanie wyremontowany prawie 24-kilometrowy fragment linii kolejowej nr 406, od stacji Szczecin Główny aż pod po stację Police. To oznacza reaktywację przystanków kolejowych rozsianych po Szczecinie, a więc Pomorzany, Turzyn, Pogodno, Łękno, Niebuszewo, Drzetowo, Żelechowa, Golęcino, Gocław, Skolwin. Na terenie Polic będą dwa przystanki, pierwszy to Police Piłsudskiego, w rejonie wiaduktu znad wspomnianą ulicą, a drugi to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o około 50 m w kierunku południowym. To tutaj ma się kończyć trasa kolejowa. "Głos" spytał, czy Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police podejmie starania o przedłużenie SKM aż do ulicy Kuźnickiej.
- W związku z rozpoczęciem realizacji projektu budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która na nowo zdefiniuje korzystanie z transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym, łącząc największe miasta tego obszaru, takie jak: Stargard, Goleniów, Gryfino i Police, z centralnym miastem aglomeracji Szczecinem, pragniemy poinformować, iż Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" S.A. wbrew rozpowszechnianej opinii jest żywo zainteresowana projektem powstania przystanku przy naszym Zakładzie - mówi Ewa Prüffer, kierownik Biura Biuro Public Relations Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" S.A. - Transport publiczny, zarówno drogowy, jak i kolejowy, odbywający się na terenach skomunikowanych z terenami przemysłowymi obecnej Spółki i jej partnerów biznesowych, zawsze leżał w centrum uwagi władz Spółki.
Reaktywacja pasażerskiego transportu kolejowego przyczyni się do poprawy oddziaływania transportu na środowisko naturalne poprzez mniejszy ruch samochodów którymi dojeżdżają do pracy pracownicy. W związku z powyższym Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" S.A. wyraża swoje zainteresowanie projektem budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej i wyrażamy nadzieję, iż projekt lub kolejna jego faza, będzie przewidywać przebieg trasy kolejowej, w sąsiedztwie Zakładów, w sposób uwzględniający również potrzeby pracowników, kontrahentów i klientów Spółki oraz jej partnerów biznesowych.
Jak ustalił "Głos" stanowisko spółki w najbliższym czasie zostanie skierowane drogą formalną do odpowiednich podmiotów.