Program komputerowy mistrzem w... blefowaniu

Czytaj dalej
Fot. Andrzej Banas / Polska Press
Ryszard Tadeusiewicz

Program komputerowy mistrzem w... blefowaniu

Ryszard Tadeusiewicz

To, że programy komputerowe potrafią grać w gry strategiczne (warcaby, szachy, Go itp.), nikogo już nie dziwi. W końcu rozgrywka taka opiera się na logicznym rozumowaniu, a tej umiejętności nikt komputerom odmówić nie może. Jednak wydawało się do niedawna, że programy komputerowe nie potrafią skutecznie i sugestywnie oszukiwać, co w pokerze i innych podobnych grach nazywane jest elegancko blefowaniem.

Tę kolejną barierę w rozwoju (?) sztucznej inteligencji pokonali naukowcy z Uniwersytetu w Pittsburghu. Stworzyli oni program o nazwie Libratus, który miał się nauczyć grać w pokera. Program rozegrał kilka partii z ludźmi, oczywiście przegrał - ale poznał zasady. Potem doskonalił swoje metody działania grając sam ze sobą. Tysiące razy! Następnie stanął ponownie do rozgrywki z ludźmi, czterema mistrzami gry w pokera o ustalonej renomie.

Pozostało jeszcze 53% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 12,30 zł co 5 dni.

    już od
    12,30
    /5 dni
Ryszard Tadeusiewicz

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gazetakrakowska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.