Skarbówka sprawdzi za co bawi się "szlachta, która nie pracuje". Cybercentrum Krajowej Administracji Skarbowej bada w Internecie takie osoby

Czytaj dalej
Fot. Pixabay
Norbert Ziętal

Skarbówka sprawdzi za co bawi się "szlachta, która nie pracuje". Cybercentrum Krajowej Administracji Skarbowej bada w Internecie takie osoby

Norbert Ziętal

Handlujesz na sporą skalę w Internecie albo prowadzisz kanał na YouTubie z wysoką liczbą subskrypcji, ale nie regulujesz swoich zobowiązań podatkowych? Odpowiednia komórka KAS już może to badać. Podobnie jak pod lupę bierze osoby, które na portalach społecznościowych wpisują "szlachta nie pracuje", a zamieszczają zdjęcie dokumentujące wystawne życie.

Już prawie rok działa, utworzone w ramach Krajowej Administracji Skarbowej, Centrum Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej w Środowisku Elektronicznym. Ta nowa jednostka, popularnie zwana Cybercentrum, zajmie się ściganiem podejrzanych transakcji przeprowadzanych w wirtualnej sieci.

Chodzi m.in. o osoby zajmujące się różnymi zbiórkami pieniędzy, które nierzadko mogą być próbą wyłudzenia pieniędzy, a często nie są zgłaszane organom skarbowym. To także zwykły biały wywiad, który może zbierać i analizować informacje udostępniane przez nas publicznie w Internecie.

— Cybercentrum gromadzi, przetwarza, analizuje i ocenia zamieszczane w sieci informacje dotyczące handlu kosztami, a dokonane w tym przedmiocie ustalenia przekazuje do właściwych jednostek organizacyjnych KAS

— podczas inauguracji Cybercentrum mówił Piotr Dziedzic, zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej, cytowany przez "Dziennik — Gazetę Prawną".

Pozostało jeszcze 57% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Norbert Ziętal

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.