Skrzyżowanie w Nowosolnej do przebudowy!

Czytaj dalej
Fot. Łukasz Kasprzak
Anna Odrowska

Skrzyżowanie w Nowosolnej do przebudowy!

Anna Odrowska

Miejska Pracownia Urbanistyczna w Łodzi opracowała plan zagospodarowania przestrzennego osiedla Nowosolna, który zakłada wyłączenie z ruchu niebezpiecznego skrzyżowania siedmiu ulic: Brzezińskiej (dwa wloty), Wiączyńskiej, Pomorskiej, Jugosłowiańskiej, Kasprowicza, Grabińskiej oraz Byszewskiej. Zamiast niego miałby powstać rynek lub park.

- To na razie wstępny plan. Wkrótce zorganizujemy spotkanie informacyjne i konsultacje społeczne - mówi Robert Warsza, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

Mieszkańcy powątpiewają jednak w te plany i uważają, że to tylko sposób na odciągnięcie ich uwagi od tego, co dla nich najważniejsze, czyli budowy obwodnicy Nowosolnej.

- Planów na to skrzyżowanie było wiele, ale od miesięcy nie ma żadnego postępu - mówi Adam Mentycki, mieszkaniec Nowosolnej i wiceprezes Stowarzyszenia Obywatelskiego Obrony Własności i Ochrony Środowiska. - Chodzi tylko o to, żeby nas uspokoić. A na skrzyżowaniu jest coraz bardziej niebezpiecznie. Ruch coraz większy, bo ludzie przeprowadzają się za miasto, nanowo powstałe osiedla, samochody zjeżdżają z autostrady ul. Brzezińską. Nie ma dnia bez wypadku czy kolizji.

Projekt budowy obwodnicy Nowosolnej obecnie „robi się”.

- Najprawdopodobniej gotowy będzie w przyszłym roku. Ale budowa obwodnicy uzależniona jest od otrzymania dofinansowania, o które będziemy starać się w 2017 r. Jeśli się uda, to obwodnica będzie budowana w latach 2020-2022, najpóźniej 2023 r. - twierdzi Piotr Grabowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Mieszkańcy nie muszą się już dziś obawiać, że zamiana skrzyżowania w rynek sprawi, iż auta pojadą osiedlowymi uliczkami. Realizacja tego projektu jest jeszcze bardziej odległa.

- Zanim skrzyżowanie zostanie wyłączone z ruchu, musi powstać obwodnica Nowo-solnej - zapewnia Robert Warsza.

Na razie kierowcy starają się je omijać. Aby przejechać z ul. Pomorskiej do ul. Wiączyńskiej korzystają z parkingu przy Biedronce. Między ul. Byszewską a ul. Brzezińską przejeżdżają wewnętrzną drogą obok pawilonów przy centrum handlowym.

- Jadą też koło poczty. To dobre objazdy, ale korkują się coraz bardziej. Najlepszym rozwiązaniem byłaby obwodnica - puentuje Metycki.

Anna Odrowska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.