W pracy liczą się umiejętności

Czytaj dalej
Fot. 123rf
(MW)

W pracy liczą się umiejętności

(MW)

Gdy chcemy awansować lub znaleźć lepszą pracę, powinniśmy pomyśleć o kursach i szkoleniach podnoszących kwalifikacje. Warto wybierać takie, które dadzą nam praktyczne umiejętności.

Eksperci rynku pracy mówią wprost: szkolenia pozwalają nie tylko uszczegółowić wiedzę, ale także rozszerzać umiejętności miękkie. Mowa tutaj o zdolnościach negocjacyjnych oraz interpersonalnych, takich jak: nawiązywanie kontaktów, kreatywność czy współpraca w grupie. By jednak odniosły oczekiwany skutek i stały się istotnym punktem w życiorysie zawodowym muszą one być, przynajmniej częściowo, zgodne z wykonywaną pracą lub zdobytym wykształceniem.

Zatem, jak wobec tego z gąszczu ofert wybrać najlepsze dla nas szkolenie? Już na etapie wyboru szkolenia powinniśmy sobie zadać pytanie, co chcemy osiągnąć dzięki szkoleniu i czy w ten sposób realizujemy potrzeby swoje czy firmy, która nas zatrudnia.

Idealna sytuacja występuje oczywiście wówczas, gdy oba te dążenia uda się pogodzić. Warto dobrać takie szkolenie, które wspiera przede wszystkim rozwój praktycznych umiejętności.

Tak więc handlowcy, zamiast wybierać teorię handlu, powinni zdecydować się na szkolenia rozwijające np. techniki sprzedaży. Jeżeli wybieramy szkolenia ze względu na chęć zmiany pracy, warto prześledzić zapotrzebowanie rynku.

Powinniśmy też gruntownie przeanalizować naszą wiedzę i umiejętności, np. uzmysłowić sobie swoje mocne i słabe. Warto też postawić na rozwój tych obszarów wiedzy, które sprawiają nam trudności. Ich przezwyciężenie zwiększy naszą efektywność.

Kodeks pracy w artykule 94. mówi m.in. o tym, że pracodawca jest zobowiązany do umożliwienia pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

W praktyce nie jest to, jak twierdzą specjaliści od prawa pracy, bezwarunkowy obowiązek, ale możliwość, z której obie strony mogą skorzystać.

(MW)

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.