Dopiero co oddano do użytku wyremontowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 205, a już niebawem ruszy remont wiaduktu. Przejazd pod nim będzie zamknięty nawet rok!
- Chcieliśmy, by prace związane z remontem wiaduktu przy ul. Koszalińskiej w Sławnie były przeprowadzane w tym samym czasie co przebudowa drogi wojewódzkiej nr. 205. Potwierdzano nam, że remont będzie wykonany, ale niestety w innym terminie - mówi Mieczysław Grabowski, zastępca burmistrza Sławna.
Przez kilka miesięcy kierowcy musieli liczyć się z dużymi utrudnieniami. Były objazdy, problemy z komunikacją autobusową, aż istotny dla mieszkańców miasta przejazd ponownie został otworzony. Kilka dni później pojawiła się informacja, że nie na długo, bo PKP już w najbliższym czasie szykuje generalny remont obiektu. - Remont wiaduktu kolejowego był zaplanowany na lata 2016/2017. Chcieliśmy wykonać prace od spodu konstrukcji, to znaczy od strony ulicy w ramach zamknięcia drogi - mówi nam Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP SA. - Jednak wydłużone procedury przetargowe wpłynęły na późniejszy wybór wykonawcy robót, który z kolei został wyłoniony dopiero we wrześniu. Wykonawca robót drogowych pod wiaduktem wcześniej zaplanował roboty, które nie mogły być wykonywane jednocześnie z pracami kolejowymi i dlatego nie wyraził zgody na wykonywanie robót elewacyjnych w pełnym zakresie - dodaje.
Z kolei Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie informuje, że nie pogłębiony przejazd pod wiaduktem wynika z braku działań PKP. - Nie mogliśmy pogłębić tego miejsca, ponieważ PKP nie przebudowywało wiaduktu. Można było zejść tylko na taką głębokość, która nie osłabiłaby fundamentów konstrukcji wiaduktu. Pisaliśmy do nich kilkukrotnie i prosiliśmy o rozpoczęcie prac - komentuje sprawę Andrzej Maciejewski z ZZDW w Koszalinie. - Nasze monity pozostały bez odpowiedzi. Chcieli od nas tylko zapewnienia, że podczas naszych prac nie naruszymy fundamentów wiaduktu - dodaje.
Teraz okazuje się, że zamknięta będzie nie tylko droga pod wiaduktem. PKP sporządzi plan zamknięcia linii kolejowej i wprowadzenia komunikacji zastępczej w 2017 roku na odcinku Sławno - Wrześnica. - Został już przekazany plac budowy i wykonawca może rozpocząć roboty. Zakończenie przewidziano do września 2017. Przewidujemy remont elewacji i konstrukcji jezdnej. Most zyska nową izolację, zostaną wymienione tory i podkłady - dodaje Ewa Symonowicz-Ginter z PKP.